Autobelettering is populairder dan ooit. Om zoveel mogelijk naamsbekendheid te creëren is het belangrijk om een belettering te kiezen die goed aansluit op jouw business. Dit is mogelijk door bijvoorbeeld een pakkende afbeelding of krachtige tekst te gebruiken. Wij hebben wat gratis tips.

Korte en krachtige boodschap

Zorg dat de boodschap die je wilt overbrengen kort en krachtig is. Denk hierbij aan bedrijfsnaam, logo, de specialiteit(en) en de contactgegevens (website, telefoon). Je moet rekening houden dat mensen in het verkeer niet veel tijd hebben om veel tekst op jouw bedrijfsauto, bedrijfsbus of overig voertuig te lezen. Denk dus goed na over de boodschap en houd het kort.

Duidelijk lettertype

Ons advies is om een lettertype te kiezen wat duidelijk te lezen is zonder veel inspanning. Ook de lettergrootte speelt hierbij een rol. Mocht je gebruik maken van sierletters, dan is het belangrijk dat je wel een sierletter kiest die voorbijgangers zonder moeite kunnen lezen in korte tijd. Wij kunnen hier bij helpen.

Huisstijl

Het is voor een organisatie belangrijk dat in alle uitingen een herkenbare huisstijl terug te vinden is. Dit geldt dus ook voor de autobelettering. De vormen en teksten die gebruikt worden tijdens het ontwerpproces kun je ook goed gebruiken voor de autobelettering. Hier houden wij altijd rekening mee! 

Bedrijfsactiviteit

Vaak is van de bedrijfsnaam niet af te leiden wat voor bedrijf het precies is. Vermeld daarom minimaal één bedrijfsactiviteit. Of zet ze in bullets onder elkaar, zodat het in één opslag duidelijk is waarvoor een bezoeker bij jouw bedrijf terecht kan.